تاریخچه درب اتوماتیک

تاریخچه درب اتوماتیک

 

تاریخچه درب اتوماتیک

تاریخچه درب اتوماتیک : درب اتوماتیک در تمام دنیا مورد استفاده قرار میگیرد
از شرکت ها گرفته تا مراکز خرید و بیمارستان ها و بانک ها ،
انسان تقریباً هر روز از زندگی خود را از درب اتوماتیک استفاده می کنید.
یونان جایی است که برای اولین بار تفکر ساخت درب های اتوماتیک در ان شکل گرفته است. از این رو یونان را می توان به عنوان مهد تاریخچه درب اتوماتیک نام برد.

اولین درب اتوماتیک ساخته شده توسط بشر توسط یک ریاضی دان اهل اسکندریه به نام هرون ساخته شد، یک سیستم درب اتوماتیک ابتدایی را با
استفاده از ابزار هایی ساده همچون طناب و قرقره ساخت و دنیا را متحول کرد.طراحی ساده این درب اتوماتیک به گونه ای بود که
آب توسط یک آتش بسیار بزرگ گرم می شد و به مخازن مربوطه فرستاده می شد و با اب گرمی که مخازن فرستاده می شد نیروی مکانیکی تولید شده حاصل از این عمل به طناب و قرقره منتقل می شد و در نتیجه باعث حرکت و باز شدن درب می شد.

اغاز کار تاریخچه درب اتوماتیک (رواج در اتوماتیک در دنیا)

بعد از اینکه نمونه های اولیه درب های اتوماتیک در یونان ساخته شدبا گذشت زمان در قرن بیستم درب های اتوماتیک به عنوان یکی از محبوب ترین محصولات شناخته شد و به شدت در سراسر جهان توسعه پیدا کرد. دو مرد اهل آمریکا، به نام های هوراس اچ ریموند و شلدون  اولین دستگاه نوری را برای باز کردن درب اتوماتیک اختراع کردند و به گونه ای که اگر خط نور میشکست فعال می شد. این اختراع در یک رستوران  برای پیشخدمت هایی که بشقاب ها و لیوان ها را حمل می کردند نصب شد تا عبور و مرور را برای انها راحت تر کند .

 

ساخت اولین درب های اتوماتیک خودکار

در سال 1954، پس از جنگ، دو نفر آمریکایی دیگر به نام‌های دی هورتون و لو هیویت اولین درب‌های اتوماتیک را اختراع کردند که توسط محرک‌های فشاری کار می‌کردند.این محرک ها زیر تشک پنهان می شدند و از یک سیستم مدار فرمان مخفی در داخل تشک درب بهره می بردند. وقتی کسی روی تشک میرفت  محرک ها بر اثر فشار یک پالس به سیستم الکترونیکی درب مورد نظر ارسال میکردند و درب به طور اتوماتیک باز می شد. در طول دهه 1960 با نصب درب های کشویی اتوماتیک در بسیاری از ساختمان های عمومی مانند بانک ها، هتل ها و مراکز خرید به سرعت محبوب شدند و مورد توجه مردم جهان

قرار گرفتند.

 

درب های اتوماتیک مدرن

در گذر دهه 70، سنسورهای حرکتی طراحی شدند و روانه بازار شدن و برای فرمان پذیری باز شدن درب‌های اتوماتیک مورد استفاده قرار گرفتند به گونه ای که اگر شخصی جلوی ان سنسور حرکت میکرد فرمان باز شدن به درب اتوماتیک  میداد.این سنسور های حرکتی باعث افزایش محبوبیت این سیستم در سراسر جهان شد و به دسترسی افراد ناتوان برای باز کردن ساختمان ها با استفاده از فناوری بدون نیاز به لمس در ابعاد بسیار بزرگ کمک کرد. در طول دهه 80، درب‌های چرخشی اتوماتیک وارد بازار ها  شدند و عملکرد و کاربرد درب‌های کشویی اتوماتیک اشکار شدند.

سال 1990، اولین درب تاشو اتوماتیک ساخته شد و تحولی در صنعت نو پای درب اتوماتیک ایجاد کردند.

تاریخچه درب اتوماتیک

درباره امیرصنعت

ما در شرکت خدماتی امیرصنعت بیش از یک دهه تجربه نصب و سرویس درب اتوماتیک را داریم. ما تمام مهارت‌ها و دانش‌های ضروری را داریم تا اطمینان حاصل کنیم که درب‌های اتوماتیک شما همچنان بالاترین سطح عملکرد را برای سال‌های آینده ارائه می‌کنند.

 

امیرصنعت پیشرو در صنعت درب های اتوماتیک09913603400

خدمات شبانه روزی جک های پارکینگی

تعمیر جک درب   پارکینگ

جک های   پارکینگی

 

 

ایرادات رایج قفل برقی 

جک   ریلی سیماران

راهبند سیماران

تعمیر جک   پارکینگی جنیوس

تعمیر برد   جک پارکینگ 

تعمیرات جک پارکینگی

با ما همراه باشید

راهبند   bft

یال

فک

تعمیر جک درب   پارکینگ

 جک پارکینگی   بتا

 برد جک   پارکینگ

درب اتوماتیک   غرب تهران

تعمیر جک پارکینگی   کالیپسو

بی اف تی

تعمیر موتور   درب اتوماتیک

مستر حساب ایران

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
تماس بگیرید